Dunia Si Comelku

Wednesday, August 26, 2009

Aku juga manusia


kembali mengukir cerita bosan utk dibaca oleh kalian....
......................................................
kalo kita pikirkan semula perjalanan hidup kita... ia seperti satu perjalanan cerita yg kita sendiri tak sedar...bila dah terjadi baru kita sedar akan apa yg kita dah buat..... seperti juga teater... sejujurnya...diriku makin terbentuk melalui teater.... semenjak aku leka dan mula intim dengan dgn dunia teater sehingga kadangkalanya aku melupakan perkara yg patut aku lakukan utk org yg menyayangi aku tp blom ada sebab dia nk mencintai aku....ahaks!!!!~(hanya dia yg tahu)

ok la, dalam teater terdapat 3 elemen yg tersangat penting yg paling asas... ianya suara,emosi dan gerak... Ketiga-tiga elemen ni sgt berkaitan antara satu sama lain... kalo takde salah satu darinya....tiada erti sebuah pementasan teater... tp ape yg nk dinyatakan disini teater sebenarnya membentuk sahsiah insan..

kenyataan ini telah aku lalui... melalui watak yg diberi..ia sebenarnya wujud dlm diri kita... apabila dibentuk maka watak itu akan terserlah.... melalui suara kita melontarkan kata... dari suara tersebut perlu ada iringan emosi dan gerak tubuh yang boleh menyampaikan maksud kata2 yg dilontarkan... teater bukan la pentas utk mengejar populariti... ia lebih kepada pembentukan diri kita sendiri.... aku kini bangga utk meletakkan diriku sebagai anak teater... lontaran kata yg dihasilkan menjadi dialog dan dialog2 dikumpulkan menjadi senaskah skrip yg agung....setiap cerita ada maksudnya.....

ia juga mungkin boleh menjadi lakaran kehidupan yg unik....tp apakan daya...buat ketika ini aku masih tak mampu utk membuat lakaran hidupku sendiri..yg pasti blom ada yg indah utk dilakarkan...yg ada hanya cebisan cerita yg tak menarik.... pelbagai cerita dalam hidup, dalam diri yg boleh di ceritakan tp bukan disini....aku menulis bukan untuk mendedahkan segala perjalanan hidupku....hanya 30% saja yg aku janjikan utk berkongsi bersama kamu semua... kisah hidupku hanya aku abadi dalam diari kehidupan agung yg tersimpan jauh dalam sudut hati.....hanya yg istimewa bakal membaca diari ku.....

seni itu indah

~selamat menjalani ibadah puasa~

3 comments:

Rara on August 26, 2009 at 9:57 PM said...

ya dear..seni itu sememangnye sgt indahh.. :D

Blog Eazy Izzuddin on August 30, 2009 at 10:09 PM said...

seni itu indah

oRked on September 2, 2009 at 7:01 PM said...

sgt indah...

(^_^)

Scars That Can Never Heal

God, please send me A lover which is kind The one who love me for who I really am.....







Tentang Ryhana

My photo
ipoh, perak, Malaysia
حسبي ربي جل اللَّه ما في قلبي غير اللَّه نور محمد صلى اللَّه لا إلــــه إلا اللَّـــه
 

OrkedLife Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting