Dunia Si Comelku

Tuesday, November 24, 2009

Menyemak..... :P


"Kehidupan merupakan sebuah pementasan tanpa skrip..Dailog di lafaz tanpa sempadan, Wirama menjadi alunan erti sebuah kepayahan, Wirasa menanggung segala setiap sesuatu yang dilakukan, Wiraga pula menanggung atas setiap sesuatu perbuatan atau tindakan, pencaturan dari aksara budi dan bahang jamung pekerti insani yang menjadikan hakiki abadi erti perjuangan khalifah yang menjunjung bait tanggungjawab berpaksikan pada qada' dan qadar, kalam janji antara yang agung dengan hambanya."




utk sekian waktu yg agak panjang aku tak menulis di blog aku nih....dah bersawang dah....terlalu banyak peristiwa yg aku lalui..... suka duka....gembira sedih...ketawa menangis....tp tu la lumrah hidup kan??? tp korang tertanya2 tak nape aku letak pic kat atas tu??? tu la antara gmbaran perasaan aku skang....nk je aku menjerit.....aku mls la nk upload sgt picca aku since dah ade org yg tak diupah mencanang suh suma org yg kenal aku masuk kat blog aku nih....nk tau motipnya...dia nk suh diorg suma tgk aku pakai short.....lawak je...sgt kampung uols....euwwww :P....tp ape yg membuatkan aku tersgt bengang sbb tak habes asyik nk bercerita hal org...udah2 le tu...bawak cermin diri sendiri....aku tak bape nk heran ngn manusia mcm nih samp satu tahap yg sgt nk meletup kalo dah melibatkan peribadi dan masa depan....kalo dah tak suka aku jgn bercakap ape2 pasal aku....manusia mmg tak penah senang kalo org yg dia tak suka tu gembira...ape punya org la nih...tak phm.....tp ape2 pon aku tetap bertenang.....nk mengamuk pon rugi masa dan tenaga je...nk maki hamun,lagi la buang mase sbb buang mase nk maki hanjing.... :O oops...hehehe...

ha tgk la muka baby kat atas nih pon menyampah tgk muka org yg slalu duk bercakap hal org lain tanpa segan silu....kalo diri tu dah terlalu sempurna duk diam2 sudey....tp ye la mungkin dah lama berkepakaran dalam bidang talam bermuka2 jadik kerjayanya dalam membawa cerita hal2 org mmg tersangat berjaya....pertemuan dalam dunia ni mmg slalu terjadi..pusing2 jumpe org yg sama jugak....aku takde la kata aku nih baek...aku akui aku nih tak bape nk baek sgt tambah2 la ngn org yg aku rasa tak perlu nk buat baek....kadang2 tu tak faham nape sibuk sgt hal org eyh??? kalo betol nk amik berat bukan camtu caranya...tu nk menganjing namenya...

tp...aku manusia biasa....walau aku mampu bertenang dalam apa jua situasi...bila bersendiri aku menangis... kenapa ruang dan peluang yg ada utk aku skang terlalu susah aku nk lalui.... mungkin juga disebabkan kesilapan aku... aku tak minta di sanjung... cuma perlukan sedikit ruang utk aku hidup bebas sbg manusia yg punya hak utk berkata2 tentang diri sendiri.... aku dah buang jauh beberapa kisah silam aku yg aku rasa tak perlu aku jadikkan ia sbg satu bahan cerita utk zuriat serta keturunan ku.... bila kaki aku yakin melangkah utk mengorak cerita indah dlm kehidupan aku, mengapa ada awan hitam yg menghalang matahari yg cerah utk mengiringi aku...??? tatkala aku perlukan tangan utk memimpin kenapa tiada yg sudi menyambut tangan ku....seolah-olah di tangan ku punya kudis dah beribu penyakit yg menyeksakan..... perlu ke manusia dihukum tanpa ada pengampunan...???

airmata bertalu tidak kenal erti jemu.... bukan kerana lemah... kerana ini adalah air yg mampu menenangkan jiwa yg lara dihimpit dengan beribu persoalan yg masih belum mampu dijawab... ia amat berharga seperti mutiara....tp bg aku ianya bagaikan terapi utk memulihkan semangat jiwa walaupon adakalanya ia tak dpt menyembuhkan sepenuhnya.... airmata ini teman dikala sunyi ku...teman paling setia yg memahami kehendak jiwa...tp sayang... bicara hakiki tidak kesampaian utk dilakukan... hanya interaksi rohani yg mampu memberi connection utk berbicara......

setiap renungan menggambarkan pelbagai erti yg mampu ditafsirkan oleh semua org tetapi dgn cara yg tersendiri..... dari renungan mata kita akan dapt mengetahui hati seseorang...tp tak semua ye....

aku hargai setiap kehadiran insan2 dalam hidup aku.... tak kira la sekejap atau mereka masih ada bersama aku... apa pon aku ucapkan terima kaseh atas persahabatan buat mereka yg masih bertahan dengn kesetiaan dlm hubungan ini... buat mereka yg dah pegi dari hidup aku... sekalung ucapan agar kamu tetap bahagia dengan cara hidup sendiri.... terima kaseh atas kenangan lalu....

andai aku berada di satu pelusuk yg sunyi... tanpa siapa2 di sisi... aku mengharapkan aku masih dekat dihati kalian.... doa utk ku masih mengiringi hari2 kalian.... berdiri dan berpijak dibumi nyata membuatkan aku tersedar dunia nih bukan untuk selamanya... jadi, lakukan yg terbaek utk kehidupan sendiri... bukan sibuk menghitung amalan dan ibadat orang lain.... tak perlu gembira atas kesedihan orang lain....kejii ok...
di satu sudut aku duduk dan bertafakur....sejauh mana hebatnya kehidupan aku sekarang... adakalanya aku tak mampu mendongak ke langit.... hanya menatap lantai bumi merenung kembali apa yg pernah berlaku....sesekali keluhan yg keluar menyedarkan aku betapa bernilainya setiap waktu....andai waktu dapat diputar semula....bahagia dan kesejahteraan sasaran ku...tp apa kan daya...hanya khayalan yg dpt membantu kita merealisasikan kesah dongeng itu.... :(


hati aku sebak bila memikirkan setiap kesilapan yg patut aku betulkan.... aku sedih bila kesilapan aku dijadikan bahan utk aku terus disalahkan....persoalannya samp bile? kenapa kebaikan yg pernah aku buat tak diambil kire langsung???


tp apa pon yg terjadi....life goes on babe....
janji kita tau apa yg kita buat....pastinya yg terbaek utk diri sendiri...
pedulikan mereka yg tak memberi untung dalam hidup kita
jangan terlalu banyak serap elemen negatif dlm diri...
nanti otak rosak habes la suma harapan.... (^_^)
bagi ruang dan peluang utk org disekeliling anda tersenyum...
kerana senyuman dapat mengubat hati yg terluka....
apa pon yang berlaku...
be yourself...
















4 comments:

misz beauty on November 24, 2009 at 10:29 PM said...

adoi... da lame tak menulis sekali panjang lebor adik sorg ni kasik... eheheheh.... g mane je lama nih?? =)

sabor lah dear, sis pun dah kene bende2 camni.... diorg memang xbley tgk org laen bahagia dan senang... pape pun sis tetap disini... take care..;-)

iena on November 25, 2009 at 12:50 AM said...

lately bz ngn show..study...keje... so nk berblog pon jarang2...tp tergerak plak nk menulis sbb dah tak tau nk luah kat sape...

thanks a lot sis.... :)

farish H on November 30, 2009 at 12:56 AM said...

wahh lme xmuncul;p

syaf on December 2, 2009 at 12:45 AM said...

yup...betui 2..sememang nyer kite tgj blakon skung ni dan akan dipertontonkan di akhirat kelak...
watak terpulang kepade individu untuk mencorakkannyer

(^_^)

Scars That Can Never Heal

God, please send me A lover which is kind The one who love me for who I really am.....







Tentang Ryhana

My photo
ipoh, perak, Malaysia
حسبي ربي جل اللَّه ما في قلبي غير اللَّه نور محمد صلى اللَّه لا إلــــه إلا اللَّـــه
 

OrkedLife Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting